שאלה בקשר לוירוס הקורונה. אני בת 45, בריאה . לפני כעשור עברתי החלפת האאורטה העולה (אבי העורקים) והמסתם האאורטלי. אני לוקחת קומדין. אבא שלי בן 72, עבר החלפת האאורטה (אבי העורקים) לפני כשלוש שנים. חוץ מזה הוא בריא לגמרי.האם בגלל הניתוחים שעברנו אנחנו ב

שאלה בקשר לוירוס הקורונה. אני בת 45, בריאה . לפני כעשור עברתי החלפת האאורטה העולה (אבי העורקים) והמסתם האאורטלי. אני לוקחת קומדין. אבא שלי בן 72, עבר החלפת האאורטה (אבי העורקים) לפני כשלוש שנים. חוץ מזה הוא בריא לגמרי.האם בגלל הניתוחים שעברנו אנחנו בקבוצת סיכון מיוחדת. ואם כן איך עלינו להתנהג ולהתנהל?
יעל היקרה, תודה על שאלתך. בכללי אומר, יש להשתדל להימנע ממגע עם חולים וכן עם נשאים אפשריים. כמובן אנחנו לא חיים בבידוד מוחלט, ואין אפשרות להימנע ממגע עם אנשים סביבנו, מאידך כן אפשר להקפיד כל אחד על סביבתו, היגיינה אישית של רחצת ידיים לך ולסביבתך הקרובה (ילדים, משפחה), להימנע עד כמה שאפשר מהשתתפות באירועים (צפופים), ולא פחות חשוב להישמע להנחיות משרד הבריאות.
אכן זה נכון שאוכלוסיות מסוימות חשופות יותר לסיבוכים כמו קבוצות גיל מסוימות וכן אנשים עם מחלות כרוניות אלו או אחרות. בכל מקרה אני הקטן אומר להיות זהירים מאוד ולהקפיד על כל כללי הזהירות.
רק בריאות,
שבוע טוב,
ד"ר עמי שינפלד